Tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych

Z ponad 15 miliardów wyszukiwań podejmowanych każdego miesiąca wiadomo, że mała firma powinna mieć własny kawałek wirtualnej nieruchomości, może więc skorzystać z tego ogromnego rynku, który nazywa się internet. Ale zanim wyścig się rozpocznie i uderzy strony internetowe, trzeba poświęć chwilę i pomyśleć o tym, co chcemy osiągnąć.

Jeśli chcemy sprzedać coś bezpośrednio do użytkownika, strona internetowa powinna wyglądać inaczej i działać inaczej niż małe strony internetowe lokalnego biznesu, które chcą na pierwszym miejscu zwiększyć ruch na swojej witrynie i zainteresować własnymi produktami. Strony internetowe są rozszerzeniem działań marketingowych i należy je poważnie przemyśleć, zanim zacznie się je budować.

Oto kilka kroków, które pomogą w zaplanowaniu stron internetowych:

  1. Cel: Musisz zrozumieć, dlaczego tworzysz właśnie tą stronę internetową. Pomyśl i zapisz, jakie treści na niej zamieścisz. Porozmawiaj z przyjaciółmi i zapytaj co chcieliby zobaczyć. Pamiętaj, że strony internetowe nigdy nie są idealne, ale staraj się do tego dążyć.
  2. Strony internetowe – wygląd: Odwiedź konkurentów firmy i zapisz to, co Ci się podoba, a co nie. Zwróć szczególną uwagę na łatwość nawigacji, ilość płyt w układzie, schematy kolorów oraz ilość i rodzaj oraz rozmieszczenie elementów graficznych, wideo i fotografii.
  3. Platforma WWW: Platforma to oprogramowanie, na którym znajdują się strony internetowe. Bezpłatna platforma WordPress stała się bardzo popularna wśród małych przedsiębiorstw. Oczywiście są też inne platformy – bezpłatne lub płatne. Powinieneś wybrać taką, która będzie łatwa w użyciu, ale też łatwa do późniejszej zmiany – pamiętaj o tym.

Jeśli te trzy kroki zostaną poprawnie wykonane, można przejść dalej – do tworzenia rzeczywistej strony internetowej i jej uruchomienia.